Billede af Frida Valbjørn Christensen.

Lønloft for borgmesteren

Et skridt til højre, og man ser en besparelse, et skridt mere og den næste besparelse bliver fremlagt fra de fine stole i byrådssalen.

I EL Randers, undrer vi os over de signaler som borgmesteren sender, ved at give sig selv lønforhøjelser, for derefter at svinge sparekniven over børnene i Randers Kommune.

Derfor vil vi foreslå, at man ligesom i bl.a. Svendborg laver et lønloft, der sikrer, at borgmesteren ikke kan tjene uanede mængder penge. Vi mener, at de skatsbestemte ca. 1 mio. kr. må være mere end rigeligt. Yderligere honorar for bestyrelsesposter mm. må ligge indenfor borgmesterjobbet, og dermed indenfor borgmesterlønnen.

Den gennemsnitlige borger tjener mindre end 240.000, efter den skat der b.la. går til at borgmesteren kan få løn.
Vi syntes det er vigtigt, at politikerne og den gennemsnitlige borger, er nogenlunde lige. Hvordan skal politikeren kunne sætte sig ind i, hvad der er almen velfærd, og bedst for borgen med et helt almindelig lønniveau, hvis man ikke selv er på ligefod med alle os andre

Det er vigtigt, at man som politiker brænder for de politikker, som det parti, man er medlem af, står for. Politik skal IKKE handle om at tjene penge, men om at gøre det man føler der tjener borgerne bedst.

Frida Valbjørn Christensen. Spidskandidat Enhedslisten Randers. Asavænget 61, 8920 Randers NV.

Blandt andet publiceret her 26/6.